Nowe Podkarpacie

Reklama
Reklama

Jamix w mocnej polskiej grupie kapitałowej

Email
Jamix w mocnej polskiej grupie kapitałowej

Firma Jamix powstała w Jaśle 27 lat temu – w czerwcu 1991 roku. Jej założycielami są Jacenty Bubenko i Mirosław Drozd. Rozwój firmy od początku opierał się na dobrej współpracy między przedsiębiorcami, dzięki czemu do dziś stoją oni na jej czele. Działalność przedsiębiorstwa w pierwszych latach opierała się na sprzedaży materiałów budowlanych i handlu paliwami. Z czasem oferta powiększała się, a dziś Jamix to stacja paliw, market budowlany oraz wynajem pomieszczeń. Firma funkcjonowała w ten sposób przez lata, w końcu nastały jednak gorsze czasy. W ostatnich trzech latach firma notowała straty w sprzedaży materiałów budowlanych.

Przychodzi taki moment, że wyczerpuje się pewien pomysł, pewne rozwiązanie, i firma musi szukać takich rozwiązań, żeby nadal utrzymywać się na rynku – mówi Jacenty Bubenko, prezes Jamixu. Od 2016 roku w Polsce zbankrutowało ponad 20 proc. małych hurtowni budowlanych. W Jaśle na 7 działających hurtowni (nie mylić z marketami budowlanymi) 3 zbankrutowało, więc jest to 40 proc. Jamix uratowało tylko równoległe prowadzenie kilku działalności handlowych i usługowych.

Gdy człowiek jest pod presją, łatwiej mu podjąć decyzję. My czuliśmy tę presję – wyjawia prezes. Zadecydowano więc: trzeba stać się częścią większej grupy. – Zorganizowana grupa to coś wyróżniającego się. Jeśli np. obok żołnierzy w mundurach idą ludzie różnie ubrani, to jest to już tylko tłum. A tłum zawsze czuje respekt przed grupą.

MAJSTER

Majster Budowlane ABC to sieć sklepów, marketów i składów budowlanych, która powstała w 2016 roku. Założeniem jej twórców było zbudowanie największej tego typu grupy w Polsce. W niespełna rok dołączyło do niej kilkaset podmiotów, a celem nadrzędnym jest stworzenie 2300 marketów, w których pracować będzie ok. 30 tys. ludzi. W ubiegłym miesiącu do tego grona dołączył także Jamix.

Umowa wprowadza Jamix do największej grupy zakupowej w Polsce, dzięki czemu Jasło zyska  starą-nową hurtownię materiałów budowlanych pod marką MAJSTER ABC. Mamy być jedynie lojalni i stosować brand – wyjaśnia prezes firmy. Na czym polega stosowanie brandu? Przede wszystkim na jednakowej identyfikacji wizualnej: w całym kraju markety wyglądają tak samo kolorystycznie, ustawienie towarów na półkach jest identyczne, a pracownicy noszą jednakowe stroje firmowe.

Załóżmy, że do Jasła przyjeżdża ze Szczecina ktoś, kto zna markę. Wchodzi do marketu i widzi te same barwy, tak samo ubranych ludzi, podobnie ułożony towar. Jeśli w Polsce mamy 2300 marketów, to oznacza to, że ludzie będą je ze sobą identyfikować. Przynależność do grupy nie oznacza jednak swego rodzaju „zniewolenia”. Jamix zachowuje dowolność w wyborze miejsca zaopatrywania, może prowadzić własną politykę kadrową, organizacyjną i logistyczną. Należy też podkreślić, że grupa Majster Budowlane ABC jest w pełni polska: swoje cele realizuje na terenie kraju, wszystkie materiały kupuje w Polsce i zatrudniani będą w niej również w większości Polacy. Doświadczenie właścicieli firmy Jamix podpowiada, że jest to dobra decyzja. 10 lat temu stali się już częścią innej grupy – LOTOS – czyli znanego i cenionego podmiotu produkującego najwyższej jakości paliwa silikonowe. Klienci to doceniają, co przekłada się na zdecydowany wzrost obrotów.

Tak samo grupa Majster wskazuje nam ścieżkę, którą powinniśmy podążać. Jesteśmy w branży od 27 lat i nie upadliśmy, ale czasem przychodzi taki moment, żeby coś zmienić – wyznaje J. Bubenko. W tym   momencie market jest przygotowywany do pracy jako część większej całości: układane są towary i dopasowywany jest brand wewnętrzny oraz zewnętrzny. Z uwagi na różnorodność w branży handlu materiałami budowlanymi grupa, do której wszedł Jamix, podzieliła się na trzy segmenty. Są to: sklepy Majster ABC, składy Majster Profi i markety budowlane Pszczółka. Oprócz sklepu w Jaśle pojawi się także wspomniana Pszczółka, która będzie mogła stanowić konkurencję dla popularnej Mrówki.

OFERTA

W markecie Jamixu zakupić można najwyższej jakości produkty, tak jest już od 20 lat. Duży nacisk firma kładzie na prozdrowotność asortymentu. W ofercie znajdują się m.in. doskonałe produkty firmy CAPAROL tynki silikonowe, chemia budowlana i farby antyalergiczne zalecane w szczególności do malowania pokoi dziecięcych, przedszkoli, szkół i szpitali. Jamix promuje sprzedaż dachówek ceramicznych, wełny mineralnej, ścian ceramicznych – produktów budowlanych stosowanych od tysiącleci – zdrowych.

Warto zaznaczyć, że firma obsługuje klientów całościowo. Dysponując samochodami i wózkami podnośnikowymi, zapewnia załadunek towaru na magazynie, dowóz na plac budowy oraz wyładunek. W każdej firmie najważniejsi są ludzie: pracownicy budują bowiem wizerunek marki. Pracownicy obsługujący market oraz stację paliw zawsze są pomocni, kulturalni i uśmiechnięci.

Bardzo o to dbamy. To wszystko przekłada się na sprzedaż – mówi Radosław Drozd, kierownik działu sprzedaży. Sklep budowlany pod nowym brandem, związanym z przynależnością do grupy Majster, będzie działał przy ulicy Towarowej 20 od sierpnia br.

JAMIX SP. Z O.O.

ul. Towarowa 20

38-200 Jasło

tel./fax 13 44 68 068

e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

www.jamix.pl

STACJA PALIW

Tel. 13 44 68 162

Płatny materiał reklamowy

Martwi cię coś, lub denerwuje? Napisz do Nas!

Pseudonim
Email:
Temat
Wiadomość

All rights reserved: Nowe Podkarpacie Designed by: KAJUS